ader



Meh Like Facebook Fan Pages Kita !

Juna Chia Seed - Makanan Organik Untuk Kawal Kolestrol dan Pelihara Jantung - Juga Makanan Diet !




























JUNA CHIA SEED·        100 gram Rm18
·        100% Organic Gred AAA
·        Ada Persijilan OTCO (sijil gred terbaik )
·        From Mexico and Bolivia
·        Bersih ..Tak Perlu dibasuh ..terus boleh guna
·        No Pesticide
·        No herbicide
·        Cemical Free


         Apa itu Juna Chia Seed ?
·        Ianya bukan Ubat !
·        Bukan Supplemen
·        Tetapi Ia Adalah Makanan Organik ,Super Food ,Sejenis Bijirin ,Kebaikkannya 5 kali ganda lebih kalsium daripada susu .
·        Ia BUKAN SELASIH ATAU BIJI KIWI ! ia adalah dari tumbuhan renek yg
Mempunyai bunga berwarna ungu di kenali Salvia Hispanica .hanya terdapat di Mexico dan Bolivia ..·         7 kali ganda lebih vitamin C dari buah oren
·        3 kali ganda zat besi dari bayam
·        8 kali ganda lebih Omega dari Ikan salmon
·        2 kali ganda lebih potassium dari Pisang
·        2 kali ganda lebih antioxida dari buah blueberry

Apa Fungsi Chia Seed ni ?

·       Mengenyangkan ! Satu Perkara yg paling
best kepada mereka yg asyik lapar je tapi nak diet !·       Mengurangkan selera makan
·       Mengawal kadar gula dalam darah .
·       Bagus utk orang yg ada kencing manis
·       Mengurangkan Kolestrol .Bagus utk Jantung .
·       Mencegah kanser
·       Melambatkan penuaan
·       Membina otot
·       Merawat masalah sendi
·       Mengawal Berat badan
·       Membekalkan nutrisi
untuk ibu mengandung·       Menguatkan Tulang
·       Anti oksida
·       Mencantikan Kulit
·       Merawat Sembelit
·       Melawan kanser
·       Meningkatkan system imun


KHASIAT UNTUK IBU MENGANDUNG .BOLEH KE IBU MENGANDUNG MENGAMALKAN JUNA CHIA SEED ?

·        Ya anda boleh mengamalkan
·        chia seed ini kerana banyak kajian membuktikan khasiat dengan setiap nutrien membantu membina tisu dan sel sel baru bagi perkembangan organ bayi anda
·        Kaya dengan Omega 3 yang penting untuk bagi perkembangan system imun dan saraf bayi terutama perkembangan otak bayi
·        Membantu mencapai berat badan ideal selepas bersalin
·        Chia seed mengandungi 6 kali gadna kalsium berbanding susu  utk tulang dan gigi bayi.



MACAMMANA PULA CHIA SEED BANT TURUNKAN BERAT BADAN ?

·        Ia menurunkan berat badan anda
 melalui gula dalam darah !·        Tahu tak gula dalam darah yang
berlebihan punca anda gemukkerana gula tersebut bertukar menjadi lemak dalam darah anda.·        Chia seed tiada kimia ,
jadi ianya mampu menjadi makanan diet anda tanpa merosakan buah pingganganda berbanding pil kurus!·        Paling best ,ia membuatkan anda kenyang lama !


CARA PENGAMBILAN JUNA CHIA SEED

·        1 hari MAX pengambilan 1 - 3 sudu teh sahaja

·        Setiap apa yang kita makan, ubat atau nasi sekali pun, kalau makan lebih tak elok, sama juga macam chiaseeds

·        JUNA CHIASEEDS tidak perlu dicuci, boleh terus guna
·        MINUMAN  - Rendam & kacau 1 TEASPOON CHIA SEEDS dalam 1.5 liter dalam apa sahaja air minuman, kecuali cocacola dan biarkan biji biji tu kembang dulu dalam tempoh 15 - 30 minit. Lepas kembang boleh la minum macam biase.

·        Habiskan dalam masa SEHARI.
·        Kalu lebih pada sehari chia akan keluarkan akar n daun, jadi macam taugeh.
·        Air akan bau masam, jadi jangan gunakan..Nanti sakit perut.
·        Chiasseed bila kita cambahkan atas tanah boleh makan sebab sudah di bekalkan nutrient zat galian dari tanah itu sendiri
·        Chiaseed yang bercambah dalam air akibat rendaman terlalu lama tidak boleh di makan kerana terdedah pada bakteria, Pada medium yang lembab dan tiada faktor cahaya dan nutrient
·        Kalau nak tanam dan mahukan chia sprout, tanam macam biasa, nanti akan tumbuh sprout boleh blend daun tu minum atau jadikan sebagai ulam
·        TABUR - Boleh tabur juga atas YOGURT, BUBUR, or apa sahaja yang anda suka tapi kena INGAT, CHIA SEED menyerap banyak air, so bila makan chia seed kering yang tak DIRENDAM terlebih dahulu, kene banyakkan minum air

·        PUDING - masukkan CHIA SEEDS dalam 60ml juice/almond milk, biar kembang dan boleh tambah almond ke, buah potong ke, dan ape2 je lah ikut citarasa anda 🙂
·        Selamat menikmati khasiat JUNA Chia Seeds


SIAPA BOLEH AMAL CHIA SEED ?

·        Kanak2 Seawal umur 1 tahun -6 tahun
(kanak2 sebaiknya 1 sudu sehari je)·        Ibu Mengandung
·        Lelaki & wanita
·        Warga Emas
·        Pesakit kencing Manis
·        Mereka yang mahu diet
·        Mereka yang sakit sendi
·        Mereka yang melawan kanser
·        Mereka yang mahu memelihara jantung
·        Mereka yang ada masalah darah rendah
·        Pesakit Cyst (kene start amik sikit je)


SIAPA DILARANG AMIK CHIA SEED ?

·        Pesakit jantung yg ada amik aspirin
·        Pesakit darah tinggi yang ada amik aspirin
·        Kanser Prostat TIDAK DIBENARKAN !
·        Bayi baru lahir hingga umur 6 bulan
·        Pesakit Buah Pinggang Kronik


PERBEZAAN CHIA SEED & BIJI SELASIH DARI SEGI KHASIAT DAN MATERIAL

·        Ramai juga yang tersalah anggap bahawa Chia Seed itu sama sahaja seperti Basil Seed (Selasih). Hakikatnya kedua-dua jenis bijirin ini jauh berbeza daripada segi kandungan khasiat. Chia Seed mempunyai kelebihan yang pelbagai. Maka tidak hairanlah ia digelar SUPER FOOD.
·        Chia seed merupakan sejenis tumbuhan berbunga yang tergolong
dalam keluarga pudina dan berasal daripada
Mexico dan Guatemala.
Manakala biji selasih pula dari India
dan negara-negara Mediterranean.
Chia Seed keluaran Juna Chia Seed di tanam di Mexico dan Bolivia . 
·        Chia seed berbentuk bujur, agak leper dan berwarna putih, hitam, kelabu dan bercorak berbanding biji selasih yang lebih bulat dan hitam.



HARGA
·        RM18 (SM) RM20 (SS) + POS RM7@10
BERMINAT ?·        Whatapps Junn 011-5322912